Kosmētika profesionāļiem

Kosmētika profesionāļiem

Ar GMT Beauty īpašnieci tiekamies agrā pelēkas novembra dienas rītā, pirms vēl ieradies pirmais klients. Terēze Beļkova (41) jau 15 gadus strādā par kosmetolo­ģi. Arī tagad viņa savu arodu nav pametusi, turklāt tepat Rīgā deviņi cilvēki Terēzes vadībā izgatavo profesionālo kosmētiku. Zināšanas par kosmētikas sastāvu un īpašībām viņa uzkrājusi laika gaitā. Kad parādījās biznesa niša kos­mētika, kas izmantojama kopā ar fizioterapeitisko apara­tūru, Terēze nolēma riskēt un veidot savu uzņēmumu, startam saņemot desmit tūkstošus latu no Hipotēku ban­kas programmas Altum.

Varētu šķist, ka izvēlēts visne­piemērotākais bridis pats krīzes sākums, kad bija nevis tikai slikti, bet ļoti slikti. Tomēr Terēzei tas izrādījās pluss. «Kad daudzi kolēģi bija uz bankrota robežas, mēs varējām viņiem piedāvāt produktus par zemām cenām. Mēs palīdzējām izdzīvot viņiem, bet viņi palīdzēja attīs­tīties mums,» atklāti stāsta uzņēmēja, atzīstot, ka tas var­būt nav bijis pats godīgākais tirgus iekarošanas veids.

Tagad GMTBeauty kosmētika ir vidējā cenu līmenī 11 līdz 25 lati. Uzņēmums piedāvā 14 produktus, un, kā skaidro Terēze, no Drogās atrodamās kosmētikas tie at­šķiras nevis pēc satura, bet koncentrācijas. Uzņēmums 40% produkcijas pārdod lielākajos profesionālajos veikalos, piemēram, Top Cosmetics un Galateja, kā arī sa­lonos un pašu veikalā, kas atrodas tirdzniecības centrā Sky£tMore. Pārējie 60% tiek eksportēti uz Baltijas val­stīm, Skandināviju un Krieviju.

Pērn GMTBeauty par trešdaļu palielināja apgrozīju­mu, sasniedzot 85 tūkstošus latu, bet nekādu lielo peļņu nav izdevies gūt vien 5 tūkstošus eiro. Tomēr Terē­zei ir pārdrošs sapnis kļūt par savas nozares flagma­ni, kā Dior. Lai iekarotu 170 miljardus eiro vērto pasau­les kosmētikas tirgu, sākumam varbūt Terēzei vajadzētu kosmetoloģes darbu likt pie malas un nodoties tikai uzņēmējdarbībai.